Opis kursu
Python to jeden z najpopularniejszych języków programowania, często polecany jako pierwszy do nauki. Wynika to z faktu, że jest on nie tylko prosty do nauczenia, ale zarazem przejrzysty, intuicyjny i naturalny. Kod Pythona czytasz jak książkę po angielsku.
Kurs oparty jest na metodzie „Kolba”, czyli „nauczanie przez doświadczanie”. Oznacza to, że całość nauki oparta jest tylko na praktyce. Powoduje to, że najmłodsi uwielbiają nasze zajęcia….
W trakcie kursu online, dzieci będą nauczane podstawy składni języka Python, takie jak zmienne, pętle, funkcje, dziedziczenie, funkcje warunkowe oraz programowanie blokowe. Kurs będzie oparty na bibliotece pygame, która pozwoli dzieciom na tworzenie gier w Pythonie. Dzieci będą miały możliwość tworzenia ciekawych projektów gier, takich jak Space Invaders, FlappyBird oraz Among Us.
Tworzenie gier w Pythonie z wykorzystaniem biblioteki PyGame jest świetnym sposobem na naukę programowania, ponieważ dzieci mogą zobaczyć efekty swojej pracy w postaci gry, co dodatkowo motywuje ich do nauki.
Na pierwszych zajęciach stworzymy swoje pierwsze okno programu, nauczymy się jak nadać mu odpowiednią nazwę, logo i ustawić kolor tła.
Teraz postaramy się dodać do naszej gry pierwsze tekstury i obrazy. Następnie wprowadzimy mechanikę, która pozwoli nam na poruszanie naszym statkiem za pomocą strzałek. Do tego będzie nam poznanie czym jest <b>funkcja warunkowa</b>
Dowiedzmy się teraz czym są Eventy (Wydarzenia) w Pythonie i jak możemy je wykorzystać. Dodatkowo ustalimy granice w naszej grze.
Kiedy już możemy poruszac naszym statkiem, będziemy chceli dodać przeciwników, którzy będa chcieli się z nami zdrzyć.
Kiedy wrogie statki zmierzają w naszą stronę, czas bysmy zaczeli się przed nimi bronić. Pomogą nam w tym pociski, które będziemy wystrzeliwywać w ich kierunku.
Kiedy podstawowa rozgrywka jest już gotowa, czas dodac do nszej gry menu i niezbędne napisy
Na koniec naszej gry czas dodać zliczanie punktów oraz zapisywnie rekordów do pliku. Całoś na koniec ozdobimy niezbędnymi dźwiękami. Tak oto twoja pierwsza gra jest właśnie gotowa. Gratulacje!!!
Czy zdarzyło Ci się nie mieć internetu i jak uruchomiłeś przeglądarkę Chrom, twoim oczom ukazywała się prost gra Dino? Dzisiaj postaramy się ją stworzyć samemu
Teraz do naszej gry dorzucimy przeszkody - kaktusy i pterodaktyle.
Nadszedł czas by dodać zliczanie naszych punktów i zapisywanie rekordów. Jak długo udało się wam unikać przeszkód? Najlepsze rekordy zapiszemy do pliku.
Na dzisiejszych zajęciach, nieco powtórzymy wiedzę z początku kursu dostosowując jednak parametry projektu do nowej gry - Flappy Bird.
Będziemy teraz chcieli stworzyć wrażenie niekończacej się planszy, poprzez równomierne przesuwanie się rur stanowiących nasze przeszkody
Dzisiaj skomplikujemy sobie mechanikę naszego opadania, tak by opadał on jak w oryginalnym Flappy Bird
Poszerzymy sobie teraz rodzinę ptaków, którymi możemy grać oraz dodamy niezbędne napisy i menu
Czas dokończyć naszą grę oraz podsumować cały kurs. Mam nadzieję, że wiele udało się wam nauczyć. Do zobaczenia na kolejnym kursie!!!!
Our Student Reviews
4.5
(Based on todays review)
Louis Ferguson
1 days ago
Water timed folly right aware if oh truth. Imprudence attachment him for sympathize. Large above be to means. Dashwood does provide stronger is. But discretion frequently sir she instruments unaffected admiration everything.
Najczęściej zadawane pytania
Zapisów można dokonać klikając poniższy link. Zostaniesz przekierowany do formularza z wyborem grup i terminów.
Zapisy
Jeżeli dziecko jeszcze nigdy nie miało do czynienia z programowaniem zachęcamy do wyboru kursu:
7-10 lat:Scratch
10-12 lat:Minecraft lub
Unity
11-14 lat:Python
Płatności należy dokonć na numer konta podany w umowie lub poprzez bramkę płatności dostępną na koncie użytkownika.
Wszystkie terminy podane są w formularzu zapisowym.
Zajęcia można odrobić w innym terminie z kolejną grupą. Jeżeli żaden termin nie odpowiada, możemy wysłać nagranie z zajęć online oraz materiały dla nieobecnych uczniów, dzięki którym lekcje można przerobić samodzielnie.
W przypadku rezygnacji z zajęć semestralnych pozostaje miesiąc wypowiedzenia (za który trzeba zapłacić). W jego trakcie uczeń może w dalszym ciągu brać czynny udział w zajęciach.
Terminy poszczególnych zajęć podane są w formularzu zapisowym lub zostają ustalone telefonicznie.
Cena zależy od wybranego kursu i modelu płatności. Wszystkie ceny podane są w zakładce
Kursy i cennik".
Istnieje taka mozliwość, pewną pomoc mozna otrzymać zadając pytanie telefonicznie lub mailowo. Ewentualnie istnieje możliwość zakupienia lekcji indywidualnych